top of page
  • Michal Chill

מלחמה ואומנות

בימים סוערים של מלחמה, כשאנו עמוק בתחושות הנעות בין עצבות, פחד, כאב, גאווה והתעלות, מעניין לשקוע בספרים המציגים נקודת מבט נוספת על המציאות המלחמתית.

ברצוננו להמליץ על ארבעה ספרים מאוסף הספרייה העוסקים באומנות המלחמה, צילומים, יצירה, שירה...



[6] מלחמה

יוני 2003 עורך: גלעד מלצר

המדרשה 6 פותח מחדש את הדיון על נסיונות ההדחקה או ההתעלמות מהמלחמה כגורם שהשפיע על האמנות המודרנית והעכשווית. הטקסטים והחומרים הוויזואליים שנבחרו בוחנים את מערכת היחסים הסבוכה הזאת בהקשר של עימותים בעלי אופי שונה וייחודי - ממלחמת העולם הראשונה ועד לאינתיפאדות, מווייטנאם והמלחמה הקרה ועד לבנון. בדיון שגבולותיו נגזרים מהמפגש בין מלחמה לאמנות חזותית - מתור הזהב של האוונגרד האירופי, דרך המודרניזם האמריקני הקלאסי ועד ימינו - טקטיקות הפרשנות והיצירה עוברות בתחנות ביניים שעניינן מגדר, תקשורת, אתיקה, נראות וקריאה ביקורתית של המודרניזם.

תוכן עניינים

גלעד מלצר – פתח דבר אריאלה אזולאי – רעב בפלסטין: האירוע-שלא-היה איימי שלגל: My Lai: We Lie, They Die" או היסטוריה מצומצמת של תצלום 'מזויע' בנג'מין ה.ד. בוכלו – הערה על "18 באוקטובר 1977" של גרהרד ריכטר אמיליה ג'ונס – גבריות דו-משמעית: הדאדא הניו-יורקי בהקשר של מלחמת העולם הראשונה מקס קוזלוף – הציור האמריקני בזמן המלחמה הקרה רב-שיח – אמנות, תעמולה ומחאה בזמן מלחמה עינה ארדל – שירי אהבה לימים רעים אביב טלמור – רבין זכרונו לברכה קרן אלקלעי-גוט – הגלגול, ציפורים באוניברסיטת ת"א לי שיר – שהידית, שיר לילדי ליאת קפלן – (בתשובה לשאלה מה את עוד עושה כאן?) שמחה שירמן – תיק אמן וקטעים משיחה "לא באתי כצלם מלחמה – הייתי חייל מילואים עם מצלמה"

רפרודוקציות


עדי נס, מוזיאון תל אביב לאמנות, תל אביב, 2007







אתה תותח! ייצוגי חיילים באומנות העכשווית בישראל.

קטלוג תערוכה - אוניברסיטת בן גוריון בנגב















מלחמה במפרץ יצירות תלמידים בעקבות המלחמה

תמונות וטקסטים של תלמידים בעקבות המלחמה ינואר עד פברואר 1991.

19 views
  • Facebook
IMG_8868.JPG
IMG_8892.JPG
IMG_8883.JPG

© 2023 by Going Places. Proudly created with Wix.com

  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Twitter
bottom of page